Wednesday, May 25, 2016

CINTA,
Datang lagi saat aku benar2 ingin pergi jauh darinya,
Setelah si dia yang dulu pergi, aku tutup hati untuk cinta yang baru.
Jauhi diri dari segala hal.
Nah nyatanya aku takot untuk jatuh cinta lagi
aku cuba hindari perasaan aneh yang menyinggah,
lebih tepat lagi aku bukan takot untuk jatuh cinta,
tapi aku takot aku bakal kecewa lagi
perit cukup perit apa yang aku rasa.
takot untuk tenggelam dalam kesedihan.
aku takot dengan segala risiko yang harus ku tempuh andai aku pilih untuk jatuh cinta lagi
makanya lebih elok aku hindarkan saja perasaan ini.
Aku memilih untuk bersendiri,
Aku yakin aku mampu menghadapi segalanya dengan sndri.
Namun semakin lama tak tahu kenapa semakin aku rasa kesunyian.
Aku mula bosan dengan kesunyian ini,
Aku mula sedar aku menginginkan seseorang menemani hariku.
Namun sukar Ku luahkan.

Kini kamu hadir lagi
namun entah kenapa sukar untuk aku akui rasa itu sememangnya pernah hadir,
Tapi sengaja aku menidakkan.
Aku sendiri keliru antara suka atau takot
Aku tahu kamu kecewa.
Kamu menjauh, makin menjauh.
Biarlah andai namamu yang tertulis sejak di luh mahfuz nescaya Allah akan menggerakkan hati keduanya andai tiba masanya kelak.

No comments :

Post a Comment